Så lyckades de med nyöppningen

I kategorin “Årets Uppstickare” prisar vi en anläggning som påbörjat samarbetet med Workaround under 2023. En av finalisterna är Fabeges anläggning CoW Arenastaden. Malin Arestål, som är affärsområdeschef för flexibla kunderbjudanden på Fabege, berättar om hur de jobbade för att lyckas med nyöppningen.

Hur känns det att vara finalist i kategorin "Årets Uppstickare"?

– Fantastiskt kul! Vi slog upp portarna under september förra året och känner att vårt erbjudande och den fysiska miljön tilltalar kunderna och det är det allra viktigaste.

Varför tror ni att ni är en av finalisterna i denna kategori?

– Vi har lång erfarenhet av kontorsmarknaden och kundernas behov. Tack vare det har vi kunnat skapa ett erbjudande som möter dagens önskemål på arbetsplatsen, såsom hög servicegrad, hållbar medvetenhet och flexibilitet. Plus att läget i Arenastaden och granne med Westfield Mall of Scandinavia är en stor USP för kunderna

Hur arbetar ni med nyöppning av anläggningar och hur gör ni för att snabbt få till infrastruktur och mjuka värden till öppning?

– Vi är ett fantastiskt team och har en tydlig process som möjliggör hela resan, från nyetablering till att välkomna kunderna på plats. Vi har alltid människan i centrum och då kommer de mjuka värdena med per automatik.

Vad tycker du är det viktigaste att arbeta med under införsäljningsprocessen, då anläggningen inte är färdigställd? Och vad är allra viktigast att ha på plats till öppning?

– I införsäljningsskedet är det viktigt att synas på rätt plattformar för att nå ut till relevanta målgrupper. Och vid öppningen ska det inte vara några överraskningar för kunderna, varken gällande den fysiska upplevelsen eller kostnadsbilden. Vi håller vad vi lovar och har inga dolda avgifter.

Berätta mer om vad som hänt på CoW under året som gått? Hur har medlemstillväxten varit och vilka lösningar ser ni högt tryck på?

– Vi är nöjda med uppstarten, vi har ett bra inflöde av både av kontor- och loungemedlemskap. Vi är positivt överraskade över att vi redan från början har fått bra aktivitet med att hyra ut mötesrum över dagen till närliggande företag. Det trodde vi skulle ta lite längre tid att komma igång med.

Vad för spännande händer på CoW under året som kommer?

– Vår ambition är att öppna ytterligare ett CoW under 2024. Vi har inte beslutat om geografisk placering. Vi vet dock att det inte kommer att bli i Stockholm CBD då det redan finns många duktiga aktörer där.

Till sist, hur tror du coworkingåret 2024 kommer att bli? Vad kommer vi se för trender och utveckling?   

– Vi upplever att även större bolag, med cirka 20-30 medarbetare, söker sig till coworking. Det skulle vi säga är en utveckling som vi inte sett tidigare. Det är spännande att målgruppen utökas och att fler ser fördelarna med coworking, som flexibla lösningar, interaktion med andra, inspirerande sammanhang och delade funktioner.

Vi på Workaround tackar Malin för intressanta insikter och tankar om CoW Arenastadens arbete och branschens utveckling i stort och ser mycket fram emot att träffas på prisutdelningen för “Årets Coworking Awards 2023” den 6 mars.

Här kan du läsa mer om Workarounds initiativ Årets Coworking Stockholm, dess olika kategorier och tillvägagångssätt. 

Här kan du läsa mer om CoW Arenastaden.